13 piscines il·legals més a un agroturisme

13 piscines il·legals més a un agroturisme

Un agroturisme existent que s’ha reformat recentment, ha afegit 13 piscines sense llicència, a més d’un nou aparcament de 1.400 m2, l’obertura d’un vial i altres intervencions menors. La protecció institucional als infractors està provocant que es repeteixin casos.

Fa quasi un any que el GOB va escriure al Consorci de disciplina urbanística comunicant un considerable moviment de terres i obres a un agroturisme del sud de Ciutadella. La inspecció ha confirmat ara que es tracta d’actuacions sense títol habilitant i que s’ha obert expedient.

El cas recorda el de les piscines il·legals de Torre Vella i serveix per a denunciar que, en aquella ocasió, tres anys després de la resolució sancionadora (més de quatre des de la denúncia), les piscines segueixen operatives.

En aquella primera denúncia de piscines, l’Ajuntament d’Alaior no ha decidit encara si són o no legalitzables i no es deixa consultar al GOB ni l’expedient urbanístic (municipal) ni l’expedient ambiental (del Consell Insular). L’entitat ha posat el cas en mans d’advocats especialitzats.

El GOB considera que aquestes actituds institucionals, clarament protectores de qui fa infraccions, animen a que es repeteixin incidents similars damunt Menorca. Si la resposta institucional hagués estat contundent en el primer cas detectat, seria més difícil que es repetissin casos com el que avui es torna a denunciar.

Esperem que en aquest episodi es sàpiga actuar amb més celeritat.

Visits: 598

Share

7 respostes

  1. I no podeu dir el nom dels llocs? mentre’s l’administració mira cap a una altra banda, ja només ens queda el dret de no anar-hi.

  2. Ya es hora de que el Gobierno y los Ayuntamientos de Menorca dejen de estancarse y apliquen plenamente las leyes y los requisitos de planificación. El propietario de esta urbanización ilegal debería haber comparecido ante la justicia hace años. Mientras tanto, Mahón intenta imponer una multa astronómica a la organización benéfica Isla del Rey por renovar ilegalmente parte de los antiguos edificios del hospital. Por un lado, tenemos una organización benéfica castigada por mantener un edificio histórico que es de beneficio cultural y un activo turístico para Menorca, mientras que los propietarios privados, que han urbanizado ilegalmente sus tierras para beneficio personal y codicia, quedan impunes. Leer recientemente que algunos ayuntamientos se están planteando permitir permisos urbanísticos retrospectivos con multa por urbanizaciones ilegales y/o cambios de uso de suelo es una vergüenza. El mensaje que envía a los miembros de la sociedad que respetan la ley es que “¡está bien violar la ley”! Si se acepta esta propuesta, lo cual no debería ser así, entonces la multa debe ser mayor que la diferencia en el valor del terreno antes y después del desarrollo ilegal. Golpee a estos ciudadanos que no respetan la ley donde más les duele: en sus cuentas bancarias. La única solución real para evitar que continúen las prácticas ilegales en el futuro es dar ejemplos de alto perfil. La gente que parece pensar que está por encima de la ley necesita ser bajada a la tierra.

  3. Es vergonzoso ver cómo los ricos se pueden saltar la ley.
    Mientras a una persona con un salario de 1.000€ mensuales, con una pequeña vivienda de un dormitorio le hacen tirar un pequeño porche y pagar una multa.
    VERGÜENZA Y ASCO
    Ya no creo a nadie

  4. Hemos llegado a un punto realmente asqueroso en el que por lo visto aquél que tiene una buena posición económica pasa sobre los demás y hace lo que le da la gana para su comodidad y bienestar.
    Me gustaría mucho que los ayuntamientos tomasen cartas en el asunto y obligasen a deshacer todas estas obras ilegales que afean la estructura de la isla.
    Si se me permite opinar eliminaría prácticamente todas las piscinas, porque si yo me construyo una casa junto al mar, es porque me gusta el mar. ¿Qué necesidad tengo entonces de tener una piscina en mi jardín?

  5. ….piscinas ilegales en Movedra ¡¡, y un bar al que llaman Sunset lleno de paja por todos lados sin permisos y con riesgo de incendio .Un peligro, i con la cara dura de tenerlo publicado en su instagram sin impunidad.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Arxiu de notícies

Aquí trobaràs les notícies publicades fins al 25 de gener de 2024.

Llista de correu

Omple el formulari t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

El Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa de Menorca (GOB Menorca).

No et perdis res!

Subscriu-te al butlletí  i t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

Tenim WhatsApp de difusió setmanal amb activitats i notícies. Envia ALTA + nom i cognom al +34 722 182 286