Incentivar els incendis als espais naturals

Incentivar els incendis als espais naturals

Una nova modificació legislativa s’ha presentat pel Partit Popular i proposa canviar la Llei de Conservació dels Espais de Rellevància Ambiental de les Illes Balears (LECO). A la modificació de l’article 52, deixarien de considerar-se infracció els incendis deliberats de massa forestal arbòria a l’interior dels espais naturals protegits.

Com es recordarà, fa uns dies, el GOB va a donar a conèixer iniciatives parlamentàries del mateix grup polític per poder caçar als illots i altres indrets d’alt valor natural. Idò ara se n’hi afegeixen algunes més d’especialment greus. Eliminar o rebaixar sancions a qui crema intencionadament els boscos protegits, implica traslladar a l’opinió pública una sensació d’impunitat altament perillosa.

 

Minvar la participació ciutadana

La LECO regula els usos a espais com Parcs Naturals o Xarxa Natura 2000. Les rebaixes que ara es tramiten, a més d’incentivar conductes alarmants, també proposen canvis per reduir la participació ciutadana durant els tràmits d’exposició al públic. Per exemple, la modificació dels instruments de planificació d’aquests espais, passa a ser de 20 dies naturals.

O sigui, que hi entren dissabtes i diumenges, que en realitat no són dies hàbils per l’administració pública. Entre que la gent sàpiga que l’anunci ha sortit al butlletí oficial, que es pugui consultar la documentació i que es puguin redactar les al·legacions, pràcticament no hi haurà temps material de fer efectiva la participació.

Aquestes modificacions es presenten com a mesures per agilitzar la burocràcia, però en realitat són una retallada a la transparència del funcionament públic, que solen amagar altres intencions.

 

La Llei Omnibus, que serveix per desprotegir el territori

Aquests tipus d’esmenes, les està presentant el partit que governa a un Decret que promou el mateix Govern i que rep el títol de Mesures urgents per accelerar projectes estratègics que contribueixin a la transformació econòmica de les Illes Balears.

Està previst que la Llei Omnibus modifiqui més de 40 textos legals vigents, que poden ser molts més, si es segueixen presentant esmenes a d’altres regulacions. La setmana passada es va proposar modificar la Llei Menorca Reserva de Biosfera per poder caçar a llocs d’alt valor natural. Avui, s’eliminen totes les sancions per qui faci foc als espais protegits, inclosos aquells que cremin intencionadament els boscos.

Ens podem trobar en la situació de conductes que estan tipificades com a delicte en el Codi Penal, però que no mereixeran ni una sanció administrativa. Realment incomprensible.

Les Illes viuen uns moments d’alta pressió turística, mentre el Govern dedica esforços a desprotegir encara més els territoris illencs. Són moments per procurar estar informats i participar de les accions de protesta que es generin.

Fes un donatiu al Front Jurídic per a la Defensa Ambiental de Menorca!
Aporta el teu donatiu, fent constar que és per al Front Jurídic. Contribuiràs directament a la protecció del territori!

Share

10 respostes

  1. Això és realment així tal i com explicau? perquè si és així és molt fort i difícilment entendible inclòs per molts dels que votan aquesta opció política.

  2. Totalment injustificat i amb fins clarament especulatius. Altre cop el PP actúa amb motivacions econòmiques per a fer un ús insostenible del territori. Cap atac al patrimoni natural comú

  3. Descaradament incentivant actes criminals, que posen en perill el territori i vides per poguer especular amb total impunitat…

  4. Qué hem de fer?, denunciar-ho a estaments superiors? A Europa? Recollir firmes x la denuncia? I ràpit.
    Qué ha fet la oposició?
    No ens podem quedar parats!!
    Gràcies GOB x actuar i mantenir-nos informats!!

  5. Axó es increíble… sembla una “broma” de mal gust! Si tenim opción de denunciar’ho… endevant!!! On es l’oposició?

  6. Es pot denunciar ?
    Gràcies per informar…
    Tot això és un despropòsit que fereix la dignitat dels ciutadans .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Arxiu de notícies

Aquí trobaràs les notícies publicades fins al 25 de gener de 2024.

Notícies recents

Llista de correu

Omple el formulari t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

El Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa de Menorca (GOB Menorca).

No et perdis res!

Subscriu-te al butlletí  i t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

Tenim WhatsApp de difusió setmanal amb activitats i notícies. Envia ALTA + nom i cognom al +34 722 182 286

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.