El Consorci del sòl rústic i la informació pendent

El Consorci del sòl rústic i la informació pendent

El GOB és una entitat que rep molts d’avisos ciutadans relacionats amb aspectes ambientals. El 48 anys de treball continuat de l’associació ajuden que molta gent prefereixi parlar amb el GOB abans que amb l’administració pública.

Quan els avisos fan referència a transformacions o agressions ambientals, es comproven els fets i s’envia la informació detallada a l’administració competent. Que hi hagi més o manco moviment en segons quins temes, depèn del que estigui passant sobre el territori. Quan hi ha grans actuacions sobre zones forestals, es reben molts avisos en aquest sentit. Quan no hi ha vigilància sobre la pesca, es reben avisos de pesca furtiva…

Un dels tràmits habituals són les comunicacions al Consorci de disciplina urbanística en sòl rústic, un organisme a qui s’han enviat escrits des de la seva creació en 2005. Per tant, fa 20 anys que s’hi envia informació.

Actualment, el sòl rústic de Menorca es troba al punt de mira de molts interessos econòmics. El paisatge rural de l’illa és un dels tresors menorquins que s’han sabut conservar, en gran part perquè el primer Pla Territorial Insular de 2003 va prohibir fer noves parcel·lacions i construir per a usos residencials en el sòl rústic de l’illa.

Però l’actual govern autonòmic està aprovant una sèrie de normatives de desregulació, que apunten directament aquests terrenys tan estimats a Menorca. L’amnistia d’edificacions il·legals, la supressió de la Comissió de Medi Ambient o l’avantprojecte de Llei Agrària, són decisions que augmenten la pressió immobiliària sobre el camp de Menorca.

Tota aquesta polèmica, sumada als intents de modificació del Pla Territorial Insular, no passa desapercebuda i augmenta la sensibilitat social en relació a les intervencions que es fan sobre el territori. Una cosa va amb l’altra.

Quan fa dues dècades que s’envia documentació al Consorci, amb governs de tots els colors polítics, voler emprar les estadístiques per fer veure que justament ara els escrits tenen finalitat política, com s’ha traslladat aquests dies, no és un joc innocent. És una intenció planificada.

Seria molt més interessant que es generés una informació en relació a quants dels casos que s’han comunicat al Consorci han motivat l’obertura d’un expedient, quants han acabat en sanció i quants en ordre de demolició. Seria també important saber quin percentatge d’aquestes sancions s’han cobrat efectivament i quantes demolicions s’han duit a terme. Això seria informar.

Views: 130

Share

2 respostes

  1. Just veure la notícia vaig pensar justament en açò. Efectivament, on són les dades que realment ens interessen?, perquè açò no és informar, és un de tants intents de manipular l’opinió pública. El mantra de l’actual govern del Consell és aquest: quan governava l’esquerra no se la criticava, no ens manifestavem… Venga ja, que se vos transparenten les idees!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Arxiu de notícies

Aquí trobaràs les notícies publicades fins al 25 de gener de 2024.

Llista de correu

Omple el formulari t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

El Grup Balear d’Ornitologia i Defensa de la Naturalesa de Menorca (GOB Menorca).

No et perdis res!

Subscriu-te al butlletí  i t’enviarem totes les novetats del GOB Menorca.

Tenim WhatsApp de difusió setmanal amb activitats i notícies. Envia ALTA + nom i cognom al +34 722 182 286

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.