Menorca ha arribat a uns nivells de saturació que reclamen reaccions. Aquesta tardor el GOB llença una campanya per donar a conèixer la Menorca Insostenible.
El programa s'està perfilant actualment, però ja es pot avançar que, entre d'altres, comptarà amb un cicle d'excursions temàtiques, on es visitaran espais o projectes que tenen com a principal característica la seva insostenibilitat.
Aquest estiu Menorca ha batut récords històrics, en nombre de turistes, en nombre de vehicles, d'embarcacions, de moviments aeris... i també de consums d'aigua, de producció de fems, de consum energètic fòssil, de col·lapse d'espais naturals.
Si mantenir l'economia de l'illa ha d'implicar tot això, llavors cal demanar un nou model econòmic. Aquest és insostenible sense gaire discussió.
Per aquests motius, es convoca tota la gent interessada a seguir les notícies que s'aniran publicant al respecte de la campanya i a participar en els actes que s'anunciaran. Començaran aquest mateix mes de setembre.
In-SOS-tenible inclourà la denúncia de problemes que no es solucionen, però també és una crida a la recerca de sortides viables, on tothom que vulgui es pot sumar. Menorca ha treballat molt per evitar derives com les que s'han vist darrerament. Hem d'adreçar el rumb i tothom pot vogar per aconseguir-ho.
-
Comparteix
- Afegeix un nou comentari
- 5134 lectures
Comentaris
Martina Rosa Seguí replied on Enllaç permanent
Valoració del article
Mónica Nagore S... replied on Enllaç permanent
Una campanya molt ben
smile replied on Enllaç permanent
sos-tenible
Xiprinant replied on Enllaç permanent
Mapa
Maria Josefa Gi... replied on Enllaç permanent
in-sos-tenible
Anònim replied on Enllaç permanent
Manifestació
Silvia replied on Enllaç permanent
In-sos- tenible
Gerard replied on Enllaç permanent
In-sos-tenible
Francesc Vallory replied on Enllaç permanent
Insostenible
Miguelina Valencia replied on Enllaç permanent
In Sos tenible
Montse Morlà Su... replied on Enllaç permanent
Fantàstica idea.
Eugenia Ferre Picas replied on Enllaç permanent
Insostenible
Jordi replied on Enllaç permanent
Sostenibilitat?
Magda Seoane replied on Enllaç permanent
Insostenible aquest model turístic
John Ward replied on Enllaç permanent
In-SOS-tenible
Pilar replied on Enllaç permanent
Nuevas construcciones
Afegeix un nou comentari