NI 23.07.04
El GOB demana al PSOE més profunditat en l'anàlisi del projecte de l'aeroport.
El GOB no entén per què el PSOE de Menorca no vol entrar a analitzar els detalls concrets del projecte d'ampliació de la terminal de passatgers ni per què els portaveus d'aquest partit estan plantejant el debat en termes de blanc o negre. No hi ha cap motiu per no fer una valoració com cal, màxim quan s'han exterioritzat opinions divergents des del propi PSOE en relació a aquest projecte. Les dades demostren que es tracta d'una iniciativa que contradiu de manera important les previsions del Pla Territorial Insular.
Quin problema hi ha en què la principal inversió pública que es planteja sobre l'illa es pugui analitzar a fons i no de manera superficial com estan fent alguns responsables públics?
Des del GOB no s'entén la resistència que mostra el PSOE a entrar a analitzar els detalls concrets del projecte. Sembla que la qüestió sigui de tot o res, quan el GOB ha dit constantment que no s'oposa a que es facin millores a l'aeroport, sinó a que es dimensionin les capacitats per sobre dels instruments d'ordenació territorial i de les necessitats reals del turisme a Menorca. L'actual conjuntura econòmica i el calendari electoral afavoreixen la possibilitat d'una reflexió tranquil·la i amb temps suficient.
Fins al moment, en més de 40 anys de turisme massiu a Menorca, les crisis turístiques han estat sempre cícliques (per molt que les empreses les presentin sempre com l'apocalipsi final) i a uns anys de baixada han seguit uns anys de recuperació. El GOB creu que el futur de Menorca passa per saber limitar la capacitat d'acollida de l'illa, a fi que no es perdin els atractius que constitueixen la base del nostre producte turístic. El sentit de la responsabilitat obliga a apostar per aquesta opció, també a l'hora de decidir les dimensions de l'aeroport. En qualsevol cas, l'actual recessió en el nombre de turistes permet, més que mai, que el projecte de la terminal de passatgers es pugui discutir sense cap necessitat perentòria d'ampliar amb urgència.
Qui es molesti a analitzar mínimament el projecte que s'està tramitant, comprovarà que la nova terminal es presenta inicialment per cobrir les necessitats del moviment de passatgers previst per a 2007, que Aena estima en 3.478.000 persones, però la realitat és que les superfícies que s'assignen a diverses parts de la terminal són superiors al que el propi estudi creu necessaris per al 2017 -deu anys després-, moment en què es preveu un moviment de passatgers de 4.749.000 persones. Això significa que s'està dimensionant tres vegades per damunt del que preveu el Pla Territorial.
Cada vegada és més la gent que pensa que els grans projectes es justifiquen pels diners que mouen i no per l'interès que tenen per a la col·lectivitat. Com més actituds es tenguin de no voler entrar a analitzar les característiques de la nova terminal de l'aeroport, més creixerà aquesta sensació entre la gent del carrer.
Amb independència de les opinions emeses pel PSOE, el GOB confia que el Ministeri de Foment i la Presidència d'AENA mantenguin la voluntat d'analitzar la justificació del projecte, tal i com van manifestar a la reunió mantinguda el mes passat a Madrid i en la resposta oficial que el Ministeri ha emès en el Congrés dels Diputats.





